Geras straipsnis. Automobilio markė – paslaptis
„Tik nerašykite, kokiu automobiliu važinėjame, nes tuomet visi Vilniaus vairuotojai mūsų ieškos. Kai pastebės, nufotografuos ir įkels į internetą – o tai apsunkins mūsų darbą“, – pusiau juokais, pusiau rimtai perspėjo Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai. Likti nepastebėtiems jiems – svarbu.
Važiuojame į reidą automobiliu, niekuo neišsiskiriančiu iš kitų. Sakyčiu, netgi labiau primenančiu tokį, kokiais mėgsta palakstyti kelių chuliganai. Pareigūnai neima alkoholio matuoklio, radaro, netgi lazdelės, kuria stabdytų pažeidėjus. Ir šiandien jie negaišins vairuotojų.
Užtat pažeidėjai po dviejų savaičių nustebs, savo pašto dėžutėje radę kvietimą į Eismo priežiūros tarnybą. Dar labiau nustebs, kai sužinos už ką.
Už tai, ką daro kiekvieną dieną, – lekia per sankryžą jau užgesus žaliam šviesoforo signalui, (*.....pyp) į kairę ten, kur tai neleidžiama, nepraleidžia pėsčiojo, palieka mašiną kelkraštyje prie sustoti draudžiančio ženklo ar neįgaliojo vietoje, persirikiuoja neparodę posūkio signalo arba lenkdami kerta autobusų juostą.
Nuo šiol pareigūnai viską įrašys vaizdo kamera. Tai, ką ji užfiksuos, bus neginčijami įrodymai, akimirksniu nuginkluojantys bet kurį vairuotoją.
Baudos iki 200 litų
Eismo priežiūros tarnyba praėjusių metų gruodį ėmėsi naujų žingsnių kontroliuoti siautėjančius vairuotojus.
Vilniaus, Kauno gatvėmis važinėja specialiais ženklais nepažymėti automobiliai. Vienas pareigūnas vairuoja, kitas filmuoja viską, ką mato.
Ekipažui nereikia persekioti ir stabdyti pažeidėjų, gaišti laiko rašant protokolą, nėra jokių galimybių paimti kyšį. Net vairuotojus, pažeidinėjančius taisykles, reido metu pareigūnai vertina abejingai. Taip, kaip kiekvienas iš mūsų.
Užtat šiltame kabinete juosta bus nuodugniai peržiūrėta ir užfiksuotas kiekvienas pažeidimas. Nedrausmingiems vairuotojams teks atvykti į Eismo priežiūros tarnybą ir sumokėti baudą. Tiesa, dažniausiai nedidelę – iki 200 litų.
Nesiveja ir nestabdo
Lygiai prieš savaitę į Vilniaus gatves su dviem pareigūnais išvažiuojame apie 10 valandą ryto. Keleivio vietoje sėdintis vyras įjungia kamerą ir visą laiką filmuoja, kas vyksta priešais.
Kaip vairuotojai įvažiuoja į Savanorių žiedą, po to Savanorių prospektu judame centro link. Iš pirmo žvilgsnio sunku pasakyti, kokius pažeidimus užfiksuoja kamera.
Vieną tikrai pastebiu – Savanorių prospekto ir Žemaitės gatvės sankryžoje automobilis (*.....pyp) į kairę, nors ženklas tai daryti draudžia. Mašina sutrikdo eismą.
Mes pravažiuojame taip, tarsi pažeidėjo net nebūtume pastebėję, bet kamera priartino automobilio numerį. Iš pradžių nustebau, kad pareigūnai taip abejingai tęsė savo kelionę tiesiai.
„Pažeidėją nufilmavome, o baudą išrašysime paskui, kaip ir visiems kitiems“, – šypsosi vairuotojas.
Šiandien žaidimo taisyklės kitokios. Iš Savanorių prospekto nusileidžiame į A.Goštauto gatvę ir krantine važiuojame iki Mindaugo tilto. Prie tilto esančioje visuomeninio transporto stotelėje stovi automobilis mirksinčiais posūkių žibintais.
Ar vairuotojas išsisuks, nes pasiaiškins, kad sugedo mašina?
Ne. Jei mašina sugedo, vairuotojas privalo kuo skubiau imtis veiksmų, kad patrauktų transporto priemonę iš važiuojamosios dalies. Be to, pagal reikalavimus priešais automobilį reikia pastatyti kitus vairuotojus apie kliūtį įspėjantį trikampį.
Nujaučiu, kur važiuosime toliau. Gedimino prospektas – „sugedusių“ automobilių rojus. Laimikis čia – penki ar dešimt pažeidėjų.
Stebi siautėjančius vairuotojus
Nežinau, kaip galima taisykles pažeidinėti Geležinio Vilko gatvėje, kur visi važiuoja vienodai greitai. Bet pareigūnai stebi vairuotojus, kurie iš vienos juostos į kitą nardo nerodydami posūkio signalo. Mus gerokai viršydamas greitį aplenkia juodas visureigis. Jo vairuotojas jaučiasi tarsi slalomo trasoje.
Bandome sekti ir kamera nukrypsta į mūsų automobilio spidometro rodyklę.
„Tokio įrodymo neužtektų nubausti už greičio viršijimą. Bet jei pasektume jį ilgiau, neabejoju, kad užfiksuotume gana įžūlių pažeidimų“, – tvirtina pareigūnai. Visureigis neria į kiemą. Šį kartą išsisuko.
Toliau važiuojame Laisvės prospektu Eismo priežiūros tarnybos būstinės link. Priešais išnyra ne pirmos jaunystės „Volkswagen Golf“.
Žibintai nedega, purviną numerį sunku įžiūrėti, automobilis važiuoja nesaugiai. „Golf“ neria jau degant geltonam signalui. To visiškai užtenka jį nubausti.
Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Renatas Požėla:
„Manau, ne baudos dydis svarbiausia. Daugeliui iš mūsų daug brangesnis yra laikas. O užfiksuoti pažeidėjai bus priversti rasti valandą ar dvi atvažiuoti pas mus. Galbūt netgi tam, kad gautų tik įspėjimą.
Be to, jie kitą kartą pagalvos, ar verta skubėti ir pažeidinėti taisykles. Jei gatvėje nėra radaro ir policijos mašinos, dar nereiškia, kad jų niekas nemato.
Vairuotojai labai nustemba, kai iškviečiame juos į Eismo priežiūros tarnybą. Sužinoję, kad jie nufilmuoti, kai kurie reikalauja nurodyti skundiką ir mano, kad juos įdavė koks nors kerštingas kaimynas. Kyšio kabinete dar nė vienas nebandė siūlyti“.
Istrauka is lietuvos ryto laikrascio.
_________________ Svarbiausia-rieda pakalniui !
|