Sveiki,
Nors tema ne nauja ir pakankamai plačiai išdiskutuota, nusprendžiau pasidalinti savo savaitgalio įspūdžiais apie kaitinimo žvakių keitimą.
Problema buvo tokia, jog skydelyje pradėjo degti užrašas "
Injection a controler" (angl. "
Check injection"). Kadangi diagnostikos mano kaime atlikti niekas negalėjo, lindau į internetą ir ieškojau sliekų. Visur pagrindinės nurodomos klaidos priežastys buvo dvi:
kaitinimo žvakės arba užsikimšęs
EGR vožtuvas. Kadangi Meganėje prie žvakių prieiti nėra sunku, nuo to ir nusprendžiau pradėti.
Viską dariau gal kiek iš kito galo - pirmiausiai nusipirkau žvakes (Bosch; 38 lt už vnt.) ir vamzdinį 10 mm raktelį. Beje, raktelis buvo apie 10 cm ilgio, todėl teko konstruotis prailginimą, nes per įvairiausias metalines žarneles iki žvakių sunku prieiti, taigi reikia ilgo rakto, bent 15-20 cm.
Pirmiausia nuimame "pypkes". Meganėje jos yra su plastikiniais "pagaliukais", už kurių paėmus ir stipriau truktelėjus pypkė nusiima. O tada matome žvakes. Jos išdėstytos variklio priekyje (t.y. bamperio pusėje, ne salono), tad prieiti prie jų gan lengva.
Ką gi, nuėmus pypkes, po vieną išsukinėjame žvakes. Nors ir nesitikėjau, bet žvakės įsisuka labai tvirtai. Pirmąją vos pasukau ir supurškiau WD-40, bijodamas nulaužti. Kitos išsisuko kiek lengviau.
Žvakes keisti rekomenduoju po vieną dėl labai paprastos priežasties - išsukame seną, įsukame naują ir taip sumažiname laiką, per kurį žvakės skylė variklyje būna atvira ir kreivesnių rankų remontininkai gali netyčia primėtyti ko nereik ten
Taigi, išsukau senas, susukau naujas žvakes. Keista, bet įsukti naujus Boschus buvo ne ką lengviau, nei išsukti senąsias Beru. Naudodamas pakankamai DAUG jėgos visgi reikalą sutvarkiau. Beje, prie kairiausiai esančios žvakės prieiti šiek tiek trukdo metalinis laikiklis, ant kurio dedasi apsauginė variklio plastmasė. Tą laikiklį labai paprasta nuimti 10 mm rakteliu - nepatingėkite
Senąsias žvakes patikrinau tik pakeitęs - prijungiau prie akumuliatoriaus. Trys užkaito iškart, o viena nerodė jokių gyvybės ženklų. Taigi, ją nieko nelaukdamas išmečiau, o gerąsias pasilikau kaip atsargines. Beje, senųjų Beru žvakių kaitinimo elementas kur kas plonesnis, nei naujųjų Bosch.
Tik pakeitęs žvakes nelabai tikėjau, kad nustos degti Service lemputė ir užrašas skydelyje, bet... Jis dingo
labai apsidžiaugiau, ir to džiaugsmo paskatintas nusprendžiau pasidalinti šito kuklaus, bet malonaus remonto aprašymu
P.S. vamzdinis raktelis, pirktas Senukuose už 10,49 lt, padėjo atsukti tik 3 žvakes. Sukant ketvirtą jis ėmė ir prasisuko (iš 6-kampio pasidarė apvalus), taigi teko ieškoti patvaresnio raktelio, kurį radau savo Husqvarna pjūklo vaistinėlėje