Sveiki. Kai kurie automobiliai nors ir nenumatyti važiuoti su e85, gali jį naudoti be adapterių. Tai priklauso nuo ECU, nuo ECU galimybės adaptuotis prie šio kuro naudojant duomenis iš lambda sensoriaus. Remiantis super-ethanol.fr forumu, K7M su fenix ECU yra vienas iš variklių, kuris susitvarko net su 100% e85. Tiesa, rekomenduotina didinti e85 dalį palaipsniui dėl šių priežasčių: taip ECU adaptuojasi prie naujo kuro; panaudojus benziną dažnai bake lieka vandens, kuris susimaišo su etanoliu ir degdamas variklyje esant vandeniui sudaro agresyvius junginius . F3R, F3P varikliai taip pat turėtų susitvarkyti su 100% e85. Nors prieš keletą mėnesių skeptiškai žiūrėjau į M&M pasisakymus, bet dabar tą pati sakyčiau:
M&M rašė:
Pilt reikia ir vaziuot. Jei nevaziuoja ziuret kas su masina negerai. O kurtis su spiritasium ir turi sunkiai, garuoja jis gerokai sunkiau nei benzas.
Beje, šiuo metu vis dar gaminami K7M varikliai Dacia modeliams Brazilijoje skirti važinėti iki 100% etanoliu. Šiaip, rodos, bet kuriam etanoliu skirtam varikliui naudojami varikliai su natriu (pvz. K7M Hi-torque, patobulinta variklio galva, pagerintas aušinimas). Automobilistai turbūt labiau žino apie tai, nes paprastai natris naudojamas dideliais krūviais dirbantiems varikliams dėl geresnio aušinimo. Čia man įdomu, kad etanolis lyg ir turėtų degti žemesnėje temperatūroje, bet tokiuose varikliuose naudojama greičiau karštį sklaidanti medžiaga.
Vasarą su e85 problemų neturėtų kilti, tačiau šiuo metų laiku, žiemą kyla problemų su užkurimu, nes grynas etanolis esant žemesnei nei 13C temperatūrai garuoja nepakankamai (e85 ties 5C), kad sudarytų sprogų junginį su oru, ir lieka susikondensavęs ant cilindro sienelių, nedega,.. dar ir dėl to patenka į tepalą ir jį praskiedžia (čia vienas iš įvardinamų pavojų etanolio naudojime). Benzino temperatūra kada jis nustotų pakankamai garuoti yra žemesnė nei -40C. Tokiu atvėju "benzininis" ECU nors ir supranta, kad esant šaltam orui reikia paduoti daugiau kuro, bet jame nėra įvertinta pastaroji etanolio sąvybė. Tokiu atvėju vienas iš variantų - adapteris, kuris turi žiemos užvedimo funkcija, arba nuosekliai jungti varžą tarp ECU ir aušinimo skysčio temperatūros daviklio imituojant gilią žiemą
.
Pradėjus naudoti etanolį rekomenduojama pasikeisti kuro filtrą po 1000-2000km (tik pirmą kartą), žinoti kokios būklės yra žvakės.
Na žinoma, kodėl e85? Nes kaina jo 3,60-3,75LTL. Sąnaudos žinoma didesnės iki 30%, bet tas IKI neaišku nuo ko priklauso: nuo skaičiuotojo, nuo skaičiuotojo kojos svorio, nuo variklio, etanolio kokybės galbūt.
Šiaip galima apie etanolio naudą (valo kuro sistemą), žalą (griaužia viską kas papuola) galima rašyt, spėliot, bet tegu tuo užsiima visokie mitų griovėjai. Manau, po kažkiek laiko išaiškės kas kaip.
Teorijos, prielaidos teorijomis ir prielaidomis, tačiau, manau, mums (man tai tikrai) svarbu atsiliepimai iš žmonių, kurie jau naudoja e85 savo automobiliuose, o geriausia jei naudoja tokiame pačiame kaip ir paties auto. Lietuvoje tokių atsiliepimų tikrai nėra daug, bet prancūzai tame tikrai nemažai pažengę super-ethanol.fr forume: nemažai vairuotojų atsiliepimų naudojant e85 (pvz.:
Renault Megane 1.6e '96). Kas moka prancūzų kalbą - puiku, kas anglų, ispanų, italų - gerai, nes google translate pakankamai gerai verčia šias kalbas tarpusavyje, o kitos, kaip lietuvių, rusų, tai tik orientaciniam supratimui.
Nuorodos:
Mūsų testaiAtkreipkite dėmesį į lentelę:
Teorija, skaičiavimai e85 tinkamumo Renault varikliams - lentelėMegane I 1.6e 40 000km su e85 :
Video: e85 užsipylimas į Megane I, 1.6eVideo 2: Megane I važiuoja su e85Viskas prancūziškai. Tad nuorodų adresus galite įkelti čia:
FR-ENFR-LTir išsiversti.