Lietuvos Renault klubas

www.renaultclub.lt
Dabar yra Pen Kov 29, 2024 01:24

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 8 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: APD naudojimosi instrukcija
StandartinėParašytas: Šeš Sau 27, 2007 17:36 
Automatinės pavarų dėžės

Pirmoji automatinė pavarų dėžė (APD) buvo sukurta ir pagaminta JAV. Tad nenuostabu, kad ten apie 90% automobilių yra su APD. Jas mėgsta ir japonai--ten apie 75% mašinų su APD. Kompanijos "CSM Worldwide" duomenimis, per pastaruosius 10 m. Europoje lengvųjų automobilių su APD padaugėjo nuo 8% iki 14%.
O štai kas rašoma apie automatines pavarų dėžes 123-iosios serijos Mercedes-Benz automobilio instrukcijoje.

Važiavimas

Automatinė greičių dėžė palengvina ir supaprastina automobilio valdymą. Atitinkamos pavaros įsijungia priklausomai nuo valdymo rankenos padėties, važiavimo greičio ir greičio pedalo padėties.

Patarimas: pastatę automobilį arba veikiant varikliui atlikdami bet kokius darbus, nuspauskite stovėjimo stabdžio pedalą, o valdymo rankeną pastumkite į “P” padėtį.

Jei valdymo rankena prie vairo: saugumo sumetimais rankena padaryta nuspaudžiama. Dėl to visada palikite rankeną ištrauktą.

Varikliui dirbant tuščiąja eiga pastumkite valdymo rankeną į norimą padėtį, tuo pačiu laikydami stabdžio pedalą paspaustą. Yra pavojus, kad atleidus stabdį automobilis pradės savaime riedėti.

Greičio pedalo padėtis:

Mažai paspaustas pedalas - ankstyvas persijungimas į aukštesnę pavarą, lėtesnis įsibėgėjimas. Daug paspaustas pedalas - vėlyvas persijungimas į aukštesnę pavarą, greitas įsibėgėjimas. Energingai paspaustas pedalas (kickdown - t.y. greičio pedalas nuspaudžiamas žemiau pilno paspaudimo padėties) - perjungiama žemesnė pavara, maksimalus įsibėgėjimas. Pasiekus normalų greitį ir atleidus pedalą vėl persijungia aukštesnė pavara.

Valdymo rankenos padėtys:

Valdymo rankenos pagalba galima nustatyti labiausiai situaciją atitinkantį automatinio pavarų perjungimo režimą:

“P” Stovėjimo blokatorius. Stovėjimo blokatorius yra papildoma apsauga pastačius automobilį. Jis įjungiamas tik automobiliui sustojus.

“R” Atbulinė eiga. Atbulinė eiga įjungiama tik automobiliui stovint.

“N” Laisva eiga. Nėra jokio jėgos perdavimo tarp variklio ir galinio tilto. Atleidus stabdį automobilis gali laisvai riedėti (stumiant arba velkant). Nejunkite “N” automobiliui judant, išskyrus tuos atvejus, kai automobilis slysta (pavyzdžiui esant slidžiam keliui žiemą).

“D” Normali eiga. Naudojamos visos pavaros. “D” naudojama esant normalioms važiavimo sąlygoms.

“S” Pakilimas. Pavaros jungiamos į aukštesnes tik iki 3-ios pavaros. Teisinga naudoti esant vidutiniškiems pakilimams arba nuolydžiams. Kadangi greičių dėžė neįjungia 4-os pavaros, galima išnaudoti variklio stabdymo poveikį.

“L” Apkrova. Pavaros jungiamos į aukštesnes tik iki 2-os pavaros. Naudojama važiuojant stačiomis įkalnėmis, kalnuose su priekaba, esant sunkioms važiavimo sąlygoms, taip pat stabdant ekstremaliose nuokalnėse.

Svarbu! Neviršykite kiekvienai pavarai leistino greičio. Stebėkite brūkšnines žymas ant spidometro. Kitą valdymo rankenos padėtį judinkite tik tada, kai automobilio greitis yra ne didesnis, kaip maksimalus leistinas tos pavaros, į kurią jungiate. Persukę variklį galite jį sugadinti. Slidžiame kelyje, jei tai įmanoma, neperjunginėkite pavarų.

Priekabos tempimas. Kildami į kalną neleiskite sumažėti variklio sūkiams. Laiku perjunkite valdymo rankeną į “S” arba “L”.

Sustojimas. Sustoję trumpam, pavyzdžiui prie šviesoforo, valdymo rankeną palikite esamoje pozicijoje ir naudokitės darbiniu stabdžiu. Veikiant varikliui sustoję ilgesniam laikui, valdymo rankeną nustatykite į padėtį “N”. Įkalnėje nelaikykite automobilio stovinčio vien greičio pedalo pagalba, naudokitės stabžiu. Tokiu būdu sumažės bereikalingas greičių dėžės kaitimas.

Manevravimas. Manevruodami ankštoje erdvėje, pavyzdžiui parkuodamiesi, automobilio greitį keiskite darbinio stabdžio pagalba. Greičio pedalą naudokite saikingai, nevaldykite juo. Norėdami “išsiūbuoti” automobilį ant slidaus pagrindo (purvas, sniegas), šiek tiek paspauskite greičio pedalą ir junginėdami svirtį tarp “R” ir “D” išsiūbavę automobilį išvažiuokite.

Automatinės greičių dėžės alyvos kontrolė

Alyvos lygį automatinėje greičių dėžėje tikrinkite reguliariai, kartu tikrindami alyvą variklyje. Alyvos lygį tikrinkite veikiant varikliui, nuspaudę stovėjimo stabdžio pedalą, ir valdymo svirtį nustatę į padėtį „P“. Automobilis turi stovėti lygioje vietoje. Prieš tikrindami leiskite varikliui 1-2 minutes dirbti tuščia eiga.

Palaikykite pedantišką švarą! Matuoklės valymui naudokite švarią, bepluoštę šluostę (geriausiai odą). Alyvą pilkite į matuoklės ertmę tik per tankų sietelį. Net nedideli nešvarumai gali sugadinti greičių dėžę.

Alyvos lygis greičių dėžėje keičiasi priklausomai nuo temperatūros. Min ir Max žymos ant matuoklės nurodytos 80ºC temperatūros alyvai(normali greičių dėžės darbo temperatūra).

Temperatūrai esant 20-30ºC, maksimalus alyvos lygis yra žemiau minimalios žymos per:

30 mm(200; 230E; 230 CE – matuoklė be užrakto)

12 mm (200; 230E; 230 CE – matuoklė su užraktu)

5 mm (250; 280E; 280CE- matuoklė su užraktu)

Šie duomenys reikalingi keičiant alyvą, nes ji dažniausiai pilama tokios temperatūros. Negalima viršyti maksimalaus alyvos lygio. Kitu atveju alyvos perteklių reikia išleisti arba išsiurbti.

Matuoklė su užraktu: alyvos lygis turi būti matuojamas visiškai sukišant matuoklę su atlenktu užraktu. Baigę darbą alyvos matuoklę sukiškite iki galo ir užlenkite užraktą.

Automobilio su automatine greičių dėže užvedimas velkant

Greičių dėžės svirtį nustatykite į padėtį „N“. Užvedimo raktą pasukite į padėtį „2“ (tipui 200 raktą prieš tai trumpam pasukite į „užvedimo“ padėtį) ir tada tempkite automobilį. Norėdami užvesti variklį, greičių dėžės svirtį nustatykite į padėtį „L“. Greičio pedalą atleiskite, kai variklis užsives. Užsivedus varikliui svirtį iškart perjunkite į padėtį “N“.

Jei variklis per kelias sekundes neužsiveda, valdymo svirtį iš „L“ padėties reikia perjungti į „N“, nes kitaip yra pavojus sugadinti greičių dėžę. Norėdami pakartotinai užvesti variklį, automobilį kurį laiką tempkite ir po to pabandykite užvesti dar kartą.

Tokiu pačiu būdu galima užvesti variklį avariniu būdu ir riedant nuo kalno.

Automobilio su automatine greičių dėže vilkimas

Be žalos greičių dėžei automobilį galima vilkti tik greičių dėžės svirtį nustūmus į padėtį „N“. Vilkimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, o atstumas ne didesnis kaip 120 km. Didesniais atstumais vilkti galima tik pakėlus galinę automobilio ašį arba atjungus nuo galinės ašies kardaninį veleną.

Transportuojant automobilį geriausia naudoti specialų autotransporterį arba priekabą. Šis metodas patartinas bet kuriuo atveju, kai kyla kokių nors abejonių.


Į viršų
  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Šeš Sau 27, 2007 18:29 
Atsijungęs
Dalyvis

Užsiregistravo: Tre Lap 16, 2005 20:28
Pranešimai: 347
Miestas: Kaunas
dekui
net atsispausdinau atminciai :)

_________________
Espace 91 m. 4x4 2.2i+LPG
MB 190 2.0 D MPD
Peugeot 306 95 m. 1.6i +LPG
Skype: j_o_n_k_i_s


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Šeš Sau 27, 2007 18:30 
Atsijungęs
Dalyvis

Užsiregistravo: Tre Lap 16, 2005 20:28
Pranešimai: 347
Miestas: Kaunas
niekada negalvojau kad apd galima uzvesti buksiruojant...
galvojau kad cia jos ir yra vienintelis trukumas, kurio nebeliko :)

_________________
Espace 91 m. 4x4 2.2i+LPG
MB 190 2.0 D MPD
Peugeot 306 95 m. 1.6i +LPG
Skype: j_o_n_k_i_s


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sek Sau 28, 2007 04:38 
Atsijungęs
Dalyvis

Užsiregistravo: Ket Geg 12, 2005 10:11
Pranešimai: 153
Miestas: Panevėžys
JP rašė:
niekada negalvojau kad apd galima uzvesti buksiruojant...
galvojau kad cia jos ir yra vienintelis trukumas, kurio nebeliko :)


kas tinka mersui tas renault netinka. i mb iki berods 91 metu eidavo spec siurbliukas kuris sukdavosi grubiai nuo kardaninio valo. ji uzhtempt budavo galima. o pas jus mielieji sukasi smagratis, hidro mova (berods taip vadinama nors kai kurie vadina tiesiog "pusle") ir tada siurblys. pabandysit "uzhtempt" - galit turet daug dideliu finansiniu problemu.

P.S. labai labai seniai dirbau berniuku murziuku garaze kuri tvarkydavo automatines greichiu dezhes.

_________________
Darbas - durniu, durnius - darba
+37061565600

94 Espace Elyzze 2.2 + LPG
96 VW Golf Mk3 1.9TDI


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: Sek Sau 28, 2007 15:31 
Atsijungęs
Dalyvis

Užsiregistravo: Tre Lap 16, 2005 20:28
Pranešimai: 347
Miestas: Kaunas
is to darau isvada kad man dezes remontas irgi turetu kainuoti zenkliai maziau nei renault, nors jau senokai ir atmeciau keitimo i mechanine deze varianta

_________________
Espace 91 m. 4x4 2.2i+LPG
MB 190 2.0 D MPD
Peugeot 306 95 m. 1.6i +LPG
Skype: j_o_n_k_i_s


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: Pen Bal 03, 2009 12:39 
Turiu begiu deze (automatas), buvo uzdeta ant Lagunos('94m) bet nzn ar nuo Lagunos ar nuo Megane. Kiek zinau tai biski kazkas netiko, kaip suzinot nuo kurios masinos? gal pagal kazkoki tai koda, numeri ar pan? veliau pabandysiu imest foto...


Į viršų
  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: Pen Bal 03, 2009 17:25 
Atsijungęs
Dalyvis

Užsiregistravo: Ant Rgp 28, 2007 18:44
Pranešimai: 605
Miestas: Panevezys
seip per kazkoki kanala zejau . automatai taip sukurti, kad vaziuojant net ijungus p raide kaip visi reikia negalima deze uzlausi, ijungus p vaziuojant nieko neatsitinka, ratu neuzkerta.

_________________
Dabar r-25 v6
Dalimis r-25 v6
860896281


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: Šeš Bal 04, 2009 22:23 
Atsijungęs
Dalyvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Sau 05, 2007 01:47
Pranešimai: 110
Miestas: Aukštaitija
Užvest tikrai galima ir nieko neatsitinka. Bandžiau N kartų ir nieko nenutiko

_________________
Laguna Universal 2.0l RXE'98 APD LPG
Renault Scenic 1,9TDI RXE'00 APD
Ford Galaxy 1,9TDI 2002m


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 8 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron

Nuolaida hostingui