algius rašė:
Noriu tik pasidomėti.Ar pats tą apibendrinimą sugalvojai ar išmastei remdamasis savo patirtim, ar apie tai perskaitei specialistų nuomonę
Vat įdomu
Gal pats užsiimi padangų eksploatacinių savybių tyrimais, pardavimu
Tikrai įdomu.Be jokios,net paslėptos, ironijos klausiu.
Avtoreview testai plius asmeninė vartotojo patirtis. Daug tuo domėjausi, nes padangos žiemą - labai svarbus pasirinkimas. Su padangų tyrimais ar pardavimu neturiu jokio asmeninio ryšio.
Seniau pirkdavau nedygliuotas ir buvau labai patenkintas. Atvažinėjau 3 komplektus Nokian Hakkapeliitta Q padangų (2 su Renault 19 ir 1 su Laguna). Kai šios padangos tik pasirodė, jos testuose lenkdavo daugumą dygliuotų. Rezultatai buvo arti netgi ledo palyginimuose. Jas naudojo ralyje, jei drausdavo dyglius (turiu porą pažįstamų ralistų). Ant sniego ir ledo - tos padangos nuostabios. Bet ant asfalto - silpnos... Jausdavosi, kad Laguna daug lėčiau klauso vairo, svyrinėja. Ir dėl didžiulio kiekio minkštų lamelių stabdymo kelias ant asfalto - tiek sauso, tiek šlapio - ilgas.
Iš pradžių į tai nekreipiau dėmėsio - juk žiemą svarbiausia - sniegas ir ledas. Bet paskui susimasčiau - vis tik didžiąją laiko dalį važinėjam ant asfalto. Perskaičiau Avtoreview testą (
http://autoreview.ru/new_site/year2004/n19/tyres/1.htm). Ten buvo labai aiškiai, ūkiškai paaiškinti dygliuotų padangų privalumai. Per tą laiką dygliai evoliucionavo. Ant asfalto jie jau taip smarkiai nebekliudo, kaip tas buvo prieš kokius 5 metus. Nutariau pabandyti dygliuotas. Nupirkau žmonos mašinai Gislaved Nord Frost 3. Išbandžiau - mašina ant asfalto važiavo puikiai. Pernai Lagunai jau uždėjau Michelin X-Ice North. Skirtumas tikrai pasijautė ant asfalto. O ant ledo - taip pat.
Vakarų rinkai daromos visai kitokios padangos. Jos daugiau pritaikytos asfaltui - tiek šlapiam, tiek sausam. Daromos iš kietesnės gumos, lamelės žymiai storesnės. Todėl ant asfalto - žymiai geresni rezultatai... Tipiškas pavyzdys - Goodyear Ultra Grip 7. Bet jos beviltiškos ant ledo... O ir sniegui nepritaikytos.
Continental ContiVikingContact 3, Gislaved Soft Frost 2 ar Nokian Hakkapeliitta RSi (garsiųjų Hakkapeliitta Q nauja versija) - guma minkšta plius daug smulkių lamelių. Tai leidžia pakankamai sukibti su ledu - bet aukojamas asfaltas.
Dygliuotų padangų guma taip pat nėra labai kieta, bet nereikia daug lamelių - ant ledo darbą atlieka dygliai. Dėl to jos žymiai geriau važiuoja ant asfalto, nei minkštosios ("tikrosios") žieminės.
Sniegas - daugiau priklauso nuo protektoriaus rašto ir gylio. Bet, kaip taisyklė, kietosios nedygliuotos padangos neturi stambaus protektoriaus.
Manau, kad mūsų žiemai geriausiai tinkta tik dygliuotos normalaus gamintojo padangos. Jų savybės labiausiai išbalansuotos. Didžiausi minusai - jos uždraustos Europoje ir didelis triukšmas.
Avtoreview praktiškai kasmet daro testus Suomijoje ir vertina populiarias žiemines padangas. Pernykštis testas:
http://www.autoreview.ru/archive/2006/21/tyres/Šįmetinį vakar radau savo pašto dėžutėje. Jis dar neskelbiamas internete:
Nokian Hakkapelitta 5 - 9 balai
Michelin X-Ice North - 8,9
Continental ContiWinterViking 2 - 8,4
Gislaved Nord Frost 5 - 8,4
Goodyear Ultra Grip Extreme - 8,3
Vrederstein Icetrac - 8,3
Pirelli Winter Carving Edge - 7,9
*Continental ContiViking Contact 3 - 7,8
*Gislaved Soft Frost 2 - 7,8
Hankook i*Pike - 7,7
*Nokian Hakkapeliitta RSi - 7,4
*Dunlop Graspic - 7,1
*Michelin X-Ice - 7
*Vrederstein Nord-Trac - 6,9
Barum Nordpolaris - 6,8
....
* pažymėjau nedygliuotas.