Na, turiu pasigirti, kad Scenic II 1,9 dci , 2003 m. jau eksploatuoju 10 metų. Pirkau, kai jam buvo 5 metai, rodė tada 50 000 km, kiek buvo atsuktas- nežinau. Šiandien spidometre jau 200 000 km ir galiu kai ką pasakyti apie šią mašiną. Tepalus pilu tik sintetinius Elf 900 SXR 5/40 arba 10/40. Keičiu kas 15 000 km., kaip ir filtrus. Kuro filtrą keičiu kas 2 metai, t. y. maždaug kas 30 000 km. Kuras, prisipažinsiu, 90 proc. buvo iš Lukošiaus žemės, pigus, su kuriuo tech. apžiūros praeiti neįmanoma. Tačiau, nepaisant to , su varikliu iki šiol neturėjau jokių problemų- nei turbina, nei indėklai, nei purkštukai, nei jokia variklio elektronika nei karto nepavedė. Tačiau pernai jau keičiau priekinę variklio pagalvę, kai pradėjo viskas vibruoti. Dabar , panašu, kad ir antra pagalvė jau eina į pabaigą. Buvo perdegusi ventiliacijos varža- nustojo dirbti ventiliacija- tai praktiškai vienintelis elektronikos gedimas per 10 metų. Pernai jau keičiau sudilusius galinius stabdžių diskus. Tiesa, dar sugedo langų apipurškimo varikliukas, plauna tik priekinius langus, Jį pasikeitus mašina bus absoliučiai tvarkinga. Keičiant stabdžių diskus, servisas sugebėjo sugadinti elektrinį stabdį, kuris iki jų veikė kuo puikiausiai, tai irgi teko tvarkyti. Porą kartų keičiau stabilizatoriaus traukutes. Na ir jaučiu, kad į pabaigą eina amortizatoriai, kas po tokios ridos visiškai natūralu. Štai kaip ir viskas. Visa kita- einamieji darbai. Ai ,tiesa, dar nustojo atsidarinėti tas niekam nereikalingas pribambasas - stiklinis stogas. Matyt, irgi kokia relė nuėjo po 15 metų eksploatacijos. Šiaip apie automobilį kuo geriausi atsiliepimai, geras, patogus važiuoti, nors nepatogus remontuoti ( kaip aš sakau- serviso siaubas) . Jis kurtas , aišku, vairuotojui ir keleiviams, o ne servisui. Dėl to kai kurie priėjimai sunkūs ir nepatogūs. Ypač tiems meistrams, kuriems rankos auga iš sėdimos vietos. Todėl tepalus, filtrus, visokias lempas pasikeičiu pats, nes negaliu žiūrėti, kaip tie golfų meistrai kankinasi. Jiems, kad pakeisti šviesų lemputę, būtinai reikia nuimti buferį ir tas trunka 2 val. , o aš be jokio nuėmimo pasikeičiu per 10 minučių. Manau, jei galima rasti geros būklės šį automobilį ( kas dabar jau praktiškai nebeįmanoma) , jį tikrai verta pirkti. Dar nepaminėjau, kad , nors žmona ir apibraukė iš pradžių sparnus į garažo duris, ( teko perdažyti), ant jo visiškai nėra jokių rūdžių nei ženklo. Tokiu būdu įsitikinau, kad prancūzai tam reikalui skiria labai deramą dėmesį. Netgi priėjimui prie kiekvienos ertmės yra padarytos technologinės angos, ištraukus iš jų guminius kamščius, visur galima pripurkšti antikorozinių priemonių. Dugnas irgi normaliai apdirbtas, ko deja, nepasakysi apie vokišką fordą, kuris išleidžiamas iš gamyklos visiškai be jokio apdirbimo ir rūdyja tiesiog akyse ( deja , turiu ir tokį). Nežinau, kaip sekančios Sceniko generacijos. Jei jose išlaikytas toks pats technologinis lygis- mašinos tikrai vertos pirkti ir važinėti. Aišku, dar reikia protingai važinėti ir prižiūrėti kaip pridera. Negailėti tepalui ir kosmetikai. Ir ne lenktynėms skirta ši mašina, Na, o prastas šeimininkas, kaip žinome, ir Rols Roisą sugeba nugaišinti iki garantijos pabaigos ....
|