Renault istorija

Prieškariniai laikai

1898 m. Louis Renault sukonstravo savo pirmąją “voiturette” - savaeigę karietą, kurioje buvo įmontuota pirmoji pavarų dėžė su tiesiogine pavara. Pabrėžtinas įvykis: tais metais šeši žmonės pagamino šešis automobilius.
1899 m. įsikūrė Renault kompanija su vienintele gamykla Billancourt’e.
1905 m. pirmųjų taxi automobilių pristatymas pasauliui, kurie po 10 metų tapo legendiniais Marne Taxi (“Taxis de la Marne”).
1913 m. automobilių gamyba šoktelėjo iki 10 000 vienetų per metus.
1926 m. Renault modelis 40 CV sumušė pasaulio greičio rekordą: per 24 valandas buvo nuvažiuota 4,167.78 km, o vidutinis greitis siekė 173.649 km/h. Šis modelis tapo pirmuoju automobiliu kada nors išvysčiusiu tokį greitį.
1930 m. tarp paryžiečių tapo labai populiarūs naujo kėbulo autobusai. Atsirado Renault mašinos ant bėgių. Louis Renault taip pat susilaukė pasisekimo aeronautikos pramonėje.

Renault pasikeitimai

1944 m. Louis Renault mirė.
1945 m. Renault gamyklos buvo nacionalizuotos.
1947 m. pristatytas naujas Renault modelis 4 CV.
1950 m. supažindinimas su Fregate modeliu.

Išsiplėtimas

1951 m. Rueil ir Lardy (miestuose) buvo sukurti Renault Techniniai Centrai.
1952 m. gamyba buvo pradėta ir Flins fabrike. Įsikūrė Fasa-Renault filialas Ispanijoje.
1956 m. Dauphine modelio pristatymas.
1961 m. buvo pagaminta 1,105,547 modelių 4CV. Renault 4 pakeitė pastaruosius ir jų buvo pagaminta 8 milijonai.
1969 m. pirmą kartą Renault metinis gamybos reitingas išaugo iki 1 milijono automobilių.
1971 m. buvo pasirašyti susitarimai su Peugeot ir Volvo dėl variklių gamybos. Šie susitarimai tapo Renault strategijos pradžia, atsižvelgiant į gamybinę partnerystę.
1972 m. buvo pristatytas Renault 5 modelis.
1978/1979 m. Renault įsigijo AMC ir Mack Trucks akcijų Jungtinėse Valstijose.
1981 m. istorinė Renault pergalė “Formulė - 1” lenktynėse (500 cc Turbo) Prancūzijos Grand Prix.
1983 m. susitarimas tarp Matra ir Renault dėl Espace modelio. Pirmą kartą Renault metinis gamybos reitingas išaugo iki 2 milijonų vienetų per metus.
1984 m. Renault 25 ir Renault Superfive modelių pristatymas.

Globalizacija

1986 m. naujasis Renault koncerno prezidentas Georges Besse buvo nužudytas lapkričio 17 d. Gruodžio 19 d. jį pakeitė R.H.Levy.
1987 m. Renault pardavė savo akcijų Amerikos automobilių kompanijai, Chrysler’iui. Tai buvo rimtos krizės pabaiga: Renault ir vėl pasiekė 3,7 bilijonų Prancūzijos frankų pajamų apimtis.
1988 m. Renault 19 modelio pristatymas. Pajamų apimtys viršijo 8,9 bilijonus Prancūzijos frankų.
1989 m. Renault 19 įrodė neabejotiną pasisekimą.
1990 m. planai dėl Renault ir Volvo įmonių susijungimo buvo pradėti svarstyti. Renault 19 pradėti surinkinėti Taivanyje. Clio modelio pristatymas. “La Regie Renault” tapo Renault SA (dabartinis Renault koncerno pavadinimas).
1991 m. pristatytas naujasis Renault Espace, pirmasis Renault vienatūris automobilis.
1992 m. Louis Schweitzer buvo išrinktas koncerno prezidentu. Renault pradėjo eksportuoti automobilius į Braziliją. Po istorinių 94 metų darbo užsidarė pirmoji Renault gamykla Billancourt. Williams-Renault laimėjo Formulės - 1 čempionatą su Nigeliu Mansella. Renault Safrane modelio pristatymas.
1993 m. Renault pristatė dar vieną vienatūrį modelį Twingo. Planai dėl Renault ir Volvo susijungimo žlugo. Williams-Renault laimėjo pasaulio “Formulė-1” čempionatą su Alainu Prostu. Turkijoje buvo parduota daugiau nei 132 000 automobilių. Renault 19 modelio pristatymas Argentinoje. Renault viršijo pajamas už 7 praėjusius metus.
1994 m. Renault Laguna modelio pristatymas. Ypatingai sėkmingas dalinis kompanijos privatizavimas. Twingo modelis pradėtas surinkinėti Taivanyje, o Renault 19 Turkijoje. Komercinė sėkmė Argentinoje. Williams-Renault laimėjo pasaulio “Formulė-1” čempionatą 3 kartą iš eilės.
1995 m. Renault Megane modelio pristatymas. Renault žengė žingsnį susitarimo link su Brazilija dėl Megane modelio gamybos 1999 metais. Twingo modelis paplito Japonijoje. Kompanija šventė milijoninio automobilio pagaminimą Turkijoje. Michaelis Schumacheris laimėjo pasaulio “Formulė-1” čempionatą su Benetton-Renault, leisdamas švęst Renault jau ketvirtąją pergalę iš eilės.
1996 m. Renault Scenic modelio, trečiojo Renault vienatūrio, pristatymas.
1997 m. Renault Kangoo modelio, liaudyje vadinamo “kabluko”, pristatymas.
1998 m. Pats svarbiausias metų įvykis: Renault 100 metų jubiliejus! Clio ir Twingo modelių atnaujinimas Clio 2 bei Twingo 2 variantais. Automatinės greičių dėžės PROACTIVE naujovė.
1999 m. planai Renault Clio Sport V6 24V sportinį automobilį paleisti serijinei gamybai (anksčiau šis modelis buvo gaminamas tik lenktynėms). Renault Scenic modelio atskyrimas nuo Megane šeimos. Renault Megane Kombi pristatymas - jau šeštasis Megane šeimos narys (dar su Scenic modeliu). Smūgio testų metu, kuriuos organizavo “Euro NCAP” visi Megane šeimos nariai buvo pripažinti saugiausiais automobiliais savo klasėje. Atnaujinti Renault Laguna (su nauju 1.9 d Ci dyzaliniu varikliu) ir Renault Safrane variantai. Renault Megane Coupe ir Megane Cabriolet tapo dar galingesni su pirmuoju Europoje tiesioginio įpurškimo benzininiu varikliu. Renault “sukirto rankomis” su Nissan koncernu, įsigydami 30% pastarųjų akcijų. Pasaulinė premjera - Renault Scenic RX4; pirmasis vienatūris automobilis (ir pirmasis Renault automobilis) su 4 varomais ratais. Šiais metais Renault taip pat pristatė 2000 metų automobilį Avantime, iš esmės besiskiriantį nuo bet kurio kito iki šiol gaminto modelio.
2000 m. Jeano Louiso Schlesserio vairuojamas Buggy su Renault varikliu čempionate “Dakar 2000” laimėjo 1 vietą jau antrą kartą iš eilės. Renault pristatė dar vieną naujieną - visiškai naujos koncepcijos automobilį Koleos. Renault nusprendė sugrįžti į “Formulę-1” su savo spalvomis 2002 metais.
2001 m. Kompanija RENAULT įsigijo Benetton lenktynių komandą. Tai buvo pirmasis žingsnis grįžtant į Formulę 1 po savo vėliava.
2005 m. RENAULT komanda – dukart Formulės 1 pasaulio čempionė.
2006 m. RENAULT komanda – vėl dukart iškovoja Formulės 1 pasaulio čempionės titulą.
2007 m. Liepos mėnesį ima veikti padalinys „Renault Technologie Roumanie“. Gruodžio mėnesį kompanija RENAULT tampa strateginiu įmonės AvtoVAZ partneriu.
2008 m. 100% RENAULT gamyklų įgijo ISO 14001 sertifikatą. Liepą kompanijos RENAULT ir TomTom praneša apie strateginio bendradarbiavimo gaminant kompleksinius navigacijos įrenginius, kainuosiančius apie 500 eurų, pradžią. Spalį kompanijos RENAULT ir EDF praneša pasirašiusios susitarimą, duosiantį pradžią gigantiškam į aplinką teršalų neišskiriančių transporto priemonių kūrimo projektui.
2009 m. Rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje kompanija RENAULT pristato 4 automobilius, kurie vėliau tapo elektriniais RENAULT gaminamais automobiliais: Kangoo Z.E., Fluence Z.E. ir koncepcinius automobilius Zoe Z.E. ir Twizy Z.E.
2010 m. Kompanija RENAULT tapo pirmuoju automobilių gamintoju, turinčiu savo televizijos kanalą – „Renault TV“. NISSAN - RENAULT aljansas Chenai (Indijoje) atidaro pirmąją automobilių gamyklą. Kompanija RENAULT atidarė techninį centrą Titu (Rumunijoje). Tai – trečiasis kompanijos mokslinių tyrimų centras, papildęs Aubevoye ir Lardy centrų Prancūzijoje gretas. Pagrindinė jo užduotis yra tobulinti ant platformos B0 (automobilio Dacia Logan platformos) sukonstruotus automobilius ir jų mechaninius elementus.
2011 m. Kompanija RENAULT pradeda naujojo automobilio Trafic modelio gamybą Prancūzijoje ir investuoja 230 milijonų eurų į Sandouville gamyklos įrenginius. Anksčiau automobiliai Trafic buvo gaminami Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Sandouville gamykloje pagamintas naujasis automobilis Trafic pasirodė rinkoje 2014 m. Ši strateginė investicija suteikė kompanijai galimybę Prancūzijoje gaminti 100% Europos rinkai skirtų savo komercinių automobilių.
2012 m. RENAULT - NISSAN aljanso generalinis direktorius Carlos Ghosn atidarė RENAULT - NISSAN gamyklą Tanžere. Ši pramonės gamykla pradėjo gaminti naujus Entry modelius – šeimos automobilį Lodgy ir keleivinį-krovininį automobilį Dokker. RENAULT - NISSAN aljansas ir kompanija Russian Technologies užbaigia derybas dėl partnerystės susitarimo su įmone AvtoVAZ. Šio susitarimo tikslas yra pagreitinti produkcijos diegimą Rusijos rinkoje ir perduoti technologijas didžiausiam Rusijos lengvųjų automobilių gamintojui įmonei AvtoVAZ. RENAULT - NISSAN aljansas tampa daugiausia akcijų turinčiu naujosios kompanijos Aljanso Rostec Auto BV akcininku. Kompanija RENAULT ;pateikia rinkai visiškai nauja automobilio Clio - gaminamo nuo 1991 m. vieno iš daugiausiai parduodamų lengvųjų RENAULT automobilių, modelį.
2013 m. Kompanija RENAULT išplečia naujojo automobilio Clio asortimentą pasiūlydama modelius Grandtour ir RS, taip pat miesto visureigių segmente debiutuoja su nauju modeliu Captur, iškart užkariavusiu pirkėjų pripažinimą ir tapusiu šio segmento favoritu daugelyje rinkų. Atnaujinamas geriausiai parduodamas automobilių DACIA modelis Duster, ir tai padeda įtvirtinti DACIA pozicijas Europos rinkose.
2014 m. 1999 m. sudarytas RENAULT - NISSAN aljansas švenčia 15 metų sukaktį. Kompanijai RENAULT priklauso 43,4% NISSAN grupės, o NISSAN valdo 15% kompanijos RENAULT kapitalo. Toks modelis leidžia abipusiai naudingai paskirstyti abiejų partnerių akcijas. Pagrindiniai aljanso 2013 m. rezultatai: parduotas 8 264 821 automobilis, užimama 10% pasaulio automobilių rinkos, ketvirta pagal dydį automobilių gamintojų grupė pasaulyje. Kompanija RENAULT atnaujina savo furgonų asortimentą pristatydama naujuosius Trafic ir Master. Šiais modeliais ir 2013 m. viduryje pristatytu naujuoju Kangoo kompanija atnaujino visą savo furgonų asortimentą. Automobilių Trafic gamyba iš įmonės NISSAN gamyklos Ispanijoje buvo perkelta į RENAULT gamyklą Sandouville, Prancūzijoje. Naujasis automobilis Master ir toliau gaminamas Batilly gamykloje, o Kangoo – Maubeuge. Tai reiškia, kad visi RENAULT furgonai dabar gaminami Prancūzijoje. Rudenį Europos rinkai pristatomas naujasis automobilis Twingo – nedidelis miesto automobilis su neįprastai mažu apsisukimo spinduliu ir pasižymintis revoliucingu dizainu, užpakaliniais varomaisiais ratais ir trijų cilindrų užpakalinėje dalyje įtaisytu varikliu. Tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytas RENAULT automobilių flagmanas – naujasis Espace. Kompanija RENAULT pristatė prototipą EOLAB – tikrą inovatyvių techninių sprendimų vizitinę kortelę ir atsaką į iššūkį kuriant itin mažai degalų naudojančius automobilius. Lapkritį RENAULT-NISSAN aljansas pardavė savo 200 000-ajį elektrinį automobilį pasaulyje.

Šaltinis: Renault.lt (http://www.renault.lt)