Sveiki,
pamaciau diskusijas rupimu klausimu, tad pasidalinsiu sava patirtim ir dar paklausiu vieno dalyko.
Neseniai teko ilgai ir gana nuobodziai ieskoti reduktoriaus uzsalimo priezasciu. Problema buvo ten, kur maziausiai tikejomes. Viskas prasidejo reduktoriaus keitimu, nes uzgesdavo automobilis (scenic '99 1,6), kartais nebeuzsivesdavo, nelaike laisvu apsuku ir pan. Pakeitus reduktoriu rezultatai buvo akivaizdus - vedesi be problemu, susitvarke laisvos apsukos. Isvaziavus is autoserviso mieste viskas buvo gerai, bet pavaziavus tiesiojoj ir ijungus laisva pavara automobilis uzgeso... Paziurejom pakele kapota - reduktorius vel buvo uzsales. Nuvaziavom pas dujininkus, tai tik pasnekejo, kad dar oro kazkur nepramuse, ir vel i kelia isriedejom (beje, dar anksciau kalbejo apie tai, kad automobilis nesusireguliuoja kuro misinio riebumo ar kazkas panasaus, nors nelabai supratau, prie ko cia, nes tik reduktorius nesilo...). Tada iskele sugedusio termostato minti. Siaip atvesus orams temperatura gana zema laikydavosi ir svyruodavo kazkiek, tad pakeitem tikedamiesi, kad issispres problema, nes pagal dujininkus dujoms reikia optimalios temperaturos. Pakeistas termostatas dave rezultata - temperatura pakildavo normaliai ir rodykle vienoj vietoj laikesi, bet su dujom viskas liko kaip buve...
Tada patys pradejom eksperimentus. Svarstem, gal necirkuliuoja ausinimo skystis tinkamai, bet peciukas silo puikiai, variklis nekaito ir t.t. Logiskai bandziau mastyt, kas negerai, diskutavom apie nuoseklu pajungima, bet kiek radau informacijos ar girdejau is kitu, tai iprastinis pajungimas buvo lygiagretus. Viena slanga reduktoriaus nesusildavo gerai, tad numovem nuo trisakio paziuret, ar neuzsikise, nors buvo mazai tiketina... Skystis isbego tiek is peciuko slangos, tiek is reduktoriaus. Tada i peciuko slanga imontavom kraneli uz trisakio, kad butu galima padidint slegi i reduktoriu, bet vis tiek nedave rezultato... Tik prisukus kraneli pradejo temperatura siek tiek svyruot ir sitoj vietoj nesusipratom pagalvot, kodel.
Nepatikrinom tik apatines slangos trisakio, kuris buvo siek tiek kitoks, bet kadangi nuo jo slanga budavo karsta iki reduktoriaus, tai vel nuvykom i autoservisa 4 ar 5 karta. Mastem, gal negerai, kad reduktoriaus vieta pasikeite ir jis siek tiek auksciau buvo imontuotas, bet nelogiska buvo. Tada dujininkas pabande pajungt nuosekliai ir paziuret, ar sils reduktorius. Nesilo nei peciukas, nei reduktorius. Paaiskejo vieta, kurioje kazkas negerai - ten ir buvo tas nepatikrintas trisakis. Normaliai viska meistras sutvarke, ismete ta trisaki ir paliko reduktoriu, pajungta nuosekliai. Kolkas taip ir vazinejam - syla ir peciukas gerai, ir reduktorius karstas.
Taigi, istorijos kulminacija - neiprastas trisakis su labai maza skylute link reduktoriaus, kuri ir buvo uzsikimsusi smulkiom gumos atplaiselem... Isvada - reikia tikrinti viska, net ir maziausiai tiketinus variantus. Tad pripazistu ir savo kalte, bet akmuo ir dujininku darza. Pasirodo jie zinojo, kad buna tokiu susiaurintu atsaku link reduktoriaus, bet anksciau nesugalvojo pasakyt, kad reiktu paziuret... Tik nelabai supratau, kam to reikia? Gal kas galetu pasidalinti ziniomis, nes smalsu pasidare, kodel tas trisakis su tokia plona atsaka? Ar kad i peciuka skyscio tekejimas nesumazetu, ar kad per reduktoriu uztikrintai teketu? Neismanau tokiu dalyku, tai butu labai idomu praplest akirati. Is anksto dekoju uz komentarus.
Mindaugas
|