Mano subjektyvia nuomone - ateitis priklauso elektromobiliams, tik klausimas koks bus elektros šaltinis - fiksuota baterija ar vandenilis.
Įtariu jog gilioj šiaurėj bus vandenilis, pietuose išskirtinai baterijos. Bent tol, kol baterijos netaps 1. talpesnės/lengvesnės, 2. atsparesnės šalčiui, 3. sumažės savaiminis išsikrovimas, 4. sulėtės talpos mažėjimo greitis.
Su įkrovimo greičiais problemos jau dabar kaip ir nėra - tiek Teslos, tiek Renault/Nissan ir kiti automobiliai palaiko tai vieną tai kitą greitos įkrovos tipą.
Atsakant į tavo klausimus...
1. Galbūt Tesla. Bet pasiruošk mokėti už pačią mašiną premium kainą. Žinoma jei tu keliauji kaip fūristas, nonstop su pampersu, tai kol kas elektrinių alternatyvų ICE'ui nerasi. NEBENT tu pasiimsi Chevy Volt/Opel Ampera - tai EREV. Tai gana rimta alternatyva. Deja domėjausi jų pirkimu, bet po to kai chevy pasitraukė iš europos, artimiausias servisas - rygoj. Lietuvos Opel atstovybės net neturi įrangos jų pilnai diagnostikai. Tiek Vln tiek Kaune. Klp nežinau.
2. Baterijos ilgaamžiškumas... jei tu turi pinigų naujam elektromobiliui, tai kol ta baterija neteks ryškiai jaučiamos talpos, jau seniausiai būsi tą mašiną pakeitęs 2 kartus. Apie jau rinkoje esančius senus elektromobilius kaip nissan leaf 2011-2013m ar visų metų Mitsubishi MiEV net neverta kalbėti, nes tai pirmieji masiniai/eksperimentiniai automobiliai turintys ženklių problemų su baterijomis. Apie Renault Zoe neturiu nuomonės, nes neteko skaityti daug, bet turėtų būti panašus paukštis į leaf.
3. Skaičiavau su 2013m leaf naudojant kaip miesto mašiną. tuo momentu realiai reikėjo nukarti apie 120k miesto sąlygom jog susivienodintų NESKAIČIUOJANT eksploatacijos/remonto išlaidų. Įskaičiavus šiuos, užtektų apie 75-80k jog susivienodintų. Manau apsimoka turėti elektromobilį, jei šeimoje bent 2 automobiliai.
Apsaugoti bateriją nuo šalčio... dabartinė visų gamintojų rekomendacija - įjungti į pakrovimo stotelę, jog ji būtų šildoma iš tinklo imama energija.
Baterijos tu greičiausiai nekeisi, o jei keisi - ~5000$ nissan leaf. jei tai padėvėtas nissanas, tai bus maždaug 1/2 jo pirkimo kainos. Bet tada mašina vėl beveik kaip nauja. skaityk tas pats kas nudrožus variklį, po 300000 jį pakeisti visiškai nauju. streso tame nematau. tiesiog pasikeis žmonių mąstymas. čia tas pats kas pakeisti bateriją senam telefonui ar geriau nusipirkti naują telefoną...
Šildymas salone... jei tai tesla - paprastas vielinis šildytuvas, šildymas nuo variklių/baterijos, šildomos sėdynės ir vairas. Kitos EV apsiriboja paprastu vieliniu šildytuvu orui šildyti, šildomom sėdynėm ir vairu. Tiesa, 2015m nissan papildomai geresnes komplektacijas papildė heat pump, kas turėtų gerokai pagerintiefektyvumą temperatūrose iki -5C. nukritus temperatūrai žemiau - senas geras kaitrinis šildytuvas eina į trasą.
Aš pats jau buvau benuperkąs 2013-14m Leaf, bet susidūriau su kita problema. Neįmanoma pastatyti pakrovimo stotelės DAUGIABUČIO KIEME. Niekas lietuvoje to net nėra padaę iki šiol. Perėjau per atstovybę, 2 firmas kurios montuoja tuos pakrovėjus, per VST ir net per meriją. Vieni pas kitus siuntinėja, nes niekas net nežino nuo ko pradėti reiktų - ar tai statybos leidimo, ar zonos perskirstymo, ar apskritai nuo elektros tinklų pajėgumo įvertinimo. Nepamirkim dar ir konkurso tranšėjai iškasti, laidam patiesti, tranšėjai užkasti, sutvarkyti pažeistą grindinį...
Trumpiau tariant, įrengti bendram kieme prie daugiabučio stotelę man kainuotų apie 4000-5000 eurų. Arba nauja baterija mašinai
pzdc, atsiprašant.
ps. prisiminiau. Renault ZOE gi ėjo su battery lease - iš renault 'skolindavaisi' bateriją ir kas mėnesį mokėdavai abonementinį mokestį priklausomai nuo savo kasmet nuvažiuojamo atstumo. Tau nustojus mokėti abonementą, renault atjungia tau mašiną
skaityk perki ne mašiną, o mobilų telefoną. Tiesa, dėl baterijos talpos sukti galvos nebereikia - jai nusprogus tau pakeis nemokamai... skaičiavau aš tą reikalą, mano galva po 19 mėnesių tas zoe pradeda kainuoti daugiau nei aukštesnės klasės leaf, kuris VISAS iš pat pradžių priklauso tik tau. vėliau, lyg 2014 gale ar 2015 pradžioj renault pagaliau pradėjo pardavinėti zoe su baterija, be jokių 'battery lease', natūralu jog mašinų pardavimo skaičiai šoktelėjo.
Taip pat nepamirškime jog zoe yra twingo-clio lygyje, o leaf - megane.