Patarti tai patarti, galėčiau ir save rekomenduoti, nes kaip sakiau laisvalaikiu paremontinu prancūzus ir Renault taip pat nebijau (tik su jomis ilgiau trunku, nes daug kas nepažįstama, tad pirma susipažįstu ir tik tada čiumpu sprendimus priiminėt
), bet kad to laisvalaikio artimiausią mėnesį nė pro kur, ir taip stovi pilns kiems visokių kitų markių prancūzų ir vienas Renault - antralaidis Masteris, kuriam liepą bandysim paleist veikt kondiškę, žmogus moka tiek babkių, kiek reikės - nu smagu dirbt tiesiog, kai toks požiūris
A, beje, o Safrane tai kelionę įveikė. Įveikė ir Citroen C15, ir beveik be jokių kazusų, visus beveik 7000km
Iki pačio Nordkapp'o ir atgal, Vasario mėnesį, per pūgas, per šalčius, per Suomiją. Šalta nebuvo, šalčiausia buvo pirma naktis Suomijos vidury, toli nuo vandens, kur sausa, po kurios atsikėlę ryte radom -21C, o visa kita buvo šilčiau. Kaip ir sakė Safriukė, šiaurėje daug baisesnis yra vėjas. Bet tiek benzinė Safrane, tiek C15 senas 26metų amžiaus dyzeliuks tiek užsivedinėjo, tiek birbė puikiai. Prie -20 C15tuke buvo jau tikrai šaltoka, net ir prisirengus kelis sluoksnius ir su daug kojinių ir batų, nors ir pečiukas pūtė karštą orą - tiesiog per daug nesandarus automobilis, ir per daug neefektyvi šildymo sistema, taigi faktas patvirtintas - tai visiškai pietų rinkai skirtas automobilis, benzinas tai būtų ar dyzelis
Safranei tai gedo viena fara - labai sunkiai, bet privertėm šviesti abi lemputes galiausiai. Ir dar buvo kažkur dingęs stabdžių skystis, iki lemputės užsidegimo, bet ne iki tuščio. Pripylėm pilną iš atsargų ir nebedingo nei lašas... Kur dingo - istorija nutyli.
O C15 tai gedo labiau - Suomijoj per pūgą keičiausi generatorių, nes nabagas po apkrova, kuri jam visai nuo gamyklos nesuplanuota (viso 5 halogeninės lemputės, pastoviai įjungtas magas, salono apšvietimas (mergaitė skaitė knygą), navigacija ir pora kraunamų telefonų nabagėliui 50A Valeo nepatiko, tad buvo uždėtas iš stogo dėžės ištrauktas Bosch 55A su ūžiančiais guoliais, kuris atkrovė likusius 2/3 kelionės be kaprizų
Na, dar buvo užšąlęs kuro filtras, nes tikėdamasis greitai rasti degalinę, bet niekaip jai neatsiradus sniegynuose, teko sustoti pasibaigus kurui, ir susipilti iš atsarginio bakelio. Ryte užvedus iškart užgeso - iš penkto karto užvedus jau nebegeso, bet apsukų vistiek nenorėjo imti, ir kuro kriaušė susiurbta - pakeičiau filtrą ir vėl kaip naujas. Nusprogo pusė dvigubos šviesų relės, dėl ko neveikė vienos pusės ilga - atjungiau pusę tos relės ir perjungiau ant paprastos automobilinės relės.
Dar buvau perkaitinęs variklį - prie -10-15C ir per didžiulę pūgą, kai nesimato automobilio kapoto priekio. TIesiog stovint pusny užnešė radiatorių ir groteles, o varikliui dirbant, radiatorius tą sniegą apšildė ir pavertė ledu. Kai užsidegė lemputė, teko stoti ir pradėti triznioti, kad pasiekus pačią šiaurę, sugedo automobilis, pramušė tarpinę ar galvą ir dabar ŠAKĖS (prieš važiuojant, juk buvo kelta variklio galva, ir tiesą sakant visada tokį darbą padaręs, pirmus 10-20kkm nevažiuoju labai ramiai dėl tos tarpinės)... Bet greit nubėgus priekin, perprasta situacija, ir per 10min, kol atsuktuvais ir kitais grubiais įrankiais ir įnagiais dviese su kolega išdaužėm ir iškrapštėm maždaug trečdalį to ledo, kiek pavyko prieiti, buvo stipriai sušalta ir nuspręsta, kad esant tokiam vėjui ir tokiam orui - greičiausiai tiek jau ir užteks. Ventiliatorių jungtis taip pat atjungiau, nes abi sparnuotės buvo mirtinai įšalę lede. Atjunginėjant jungtį, ji gerai čirkštelėjo, tai reiškia, kad ventiliatoriai turėjo suktis, bet negalėjo - gerai, kad nei viens nesudegė, o daviklis taip pat
Žodžiu, kokia laimė, kai sušalus vos judančiais pirštais nubėgus prie savo senojo grabo šturvalo ir užvedus variklį bei pajudėjus - pradeda staigiai kristi variklio temperatūra iki darbinės, praeina visos prastos nuotaikos ir entuziazmas dar padvigubėja...
Esame dėkingi Safriukei ir jos žmogui už didelę pagalbą ne tik žodžiais, bet ir didžiais darbais
Jums už patarimus ir juokelius apie pigiuosius automobilius - taip pat
Pridedu foto iš ten, kur "šiauriau jau nebūna...kelio"
Po grįžimo, Safrane toliau eksploatuojama kaip automobilis, o C15 ramiai laukia naujų kelionių, kol dar galioja TA
A beje, galiu pritarti kažkada čia kažkur kažką rašiusiems. Dvilitris aštuonių vožtuvų (deforsuotas dėl tuometinės automobilio mokesčio politikos Prancūzijoje) benzas, nors ir belekaip nevažiuoja, bet yra labai nuostabus variklis. Paprastas ir patikimas. Nuo 2009tų galo eksploatuotas keičiant tik tepalus, tai va prieš kelionę pirmąkart jam pakeitėm dirželį, žvakes, laidus, dangtelio tarpinę, sureguliavom vožtuvus. Iki tol viskas buvo vis dar prancūziška ir puikiai veikė, na tik vožtuvai šalti gal jau kiek patarškėdavo.
Skaičiau ne vienam straipsny, kad Safranėje tokie dalykai, kaip ABS, borto kompas ir SRS buvo kaip ir bazinėj komplektacijoj, tai va šios skydelis mechaninis, gale būgniniai stabdžiai, nei SRS, nei ABS nėra ir nebuvo, ir net galiniai langai su irklais, bet užtat mašina važiuoja...