McDonis rašė:
Man būna prie vieno šviesoforo 2000-2500 aps/min, o prie kito 700-0 aps/min. Visą laiką jungdamas laisvą pavarą privalau stebėti tachometrą, kad neužgestų motoras. Tas pats kartojasi ir važiuojant benzinu. Gal reiktų prasiplauti laisvos eigos kuro padavimo sistemą? Ir užvedus, kol šaltas motoras, reikia stebėti, kad neužgestų. Užvedu, nieko nedarau, užgęsta... Užvedu, pradeda gesti, paliečiu švelniai akseleratorių, užgęsta... Tik staigiai paspaudus ir atleidus akseleratorių galima "palaikyti degimą".
Jei nori informacijos apie laisvos eigos reguliavima, tai galiu trumpai nupasakot.
Laisvos eigos reguliavima valdo ipurskimo kompiuteris. Valdymas vyksta RCO tipo signalu. Tai yra dazninis signalas.
Kai yra atleistas akseleratoriaus pedalas, kompiuteris gauna informacija apie uzdaryta pagrindine sklende, sklendes padeties sensoriaus pagalba. Sitas sensorius yra pritvirtintas prie sklendes sono (vienoje puseje akseleratoriaus troselis, kitoje puseje padeties sensorius).
Sensoriai sitiem varikliam buna keliu rusiu. su mikro jungikliais ir be.
Jei kompiuteris negauna signalo is potenciometro ( padeties sensoriaus), tai laisvos eigos net nebando reguliuoti, nes supranta, kad akseleratorius paspaustas (pagrindine sklende praverta ).
Jei padeties sensorius yra su mikrojungikliu tai atleidus akseleratoriaus pedala turetu girdetis labai silpnas mikrojungiklio garsas (caktelejimas, tame padeties sensoriuje).
Jei padeties sensoeius kito tipo, tai kompiuteris supranta uzdara sklende pagal minimalia varza. (ta varza yra suprogramuota i kompiuterio programa)
Jei nuvaziuosi Renault servisa tai pajungus Clip ar NXR "status" parametru skyriuje turetu matyti ka supranta kompiuteris paspaudus ir atleidus akseleratoriaus pedala.
Jei kompiuteris gauna signala, kad pagrindine oro sklende uzdara, tai pradeda reguliuoti apsukas automatiskai pagal apsisukimu greicio signala, kuri gauna is smagracio sensoriaus. (taippat yra koreguojamas variklio greitis (daugiau-maziau) atsizvelgiant i oro ir ausinimo skyscio temperatura.
Patikrinti ar vaisvos eigos reguliavimas vyksta gali paprastai:
Paemus placias reples uzspausti zarna, kuri pajungta i laisvos eigos reguliavimo voztuva.(visa tai daryk ant uzvesto variklio, atleides akseleratoriaus pedala). Jei variklis uzges (taip turetu but) vadinas sklende praverta ir pasalinio oro variklis negauna.
Toliau reiktu pastebeti kaip variklis dirba kai yra saltas (apsisukimai turi but virs 1100 aps/min). Zinoma jei oro temperatura didesne nei 0 C tai gali ir nepastebeti pasikeitimo apsisukimuose.
Patikrinti ar vyksta laisvos eigos koregavimas, pagal variklio salygas, gali uzvedus varikli ijung trecia pavara. Sankaba laikyk isminta. Uztrauk rankini stabdi ir su desnia koja uzspausk stabdi. Tada po truputi pabandyk atleisti sankaba. Kai pajusi kad apsukos nukrito apie 500 aps/min, tai toje padetyje ir uzlaikyk sankaba kol variklis sukels apsukas iki 750-800 aps/min. (normaliai vykstant reguliavimui, taip turetu but). Kai apsukos issilygins, ismink sankaba iki galo ir stebek ar momentiskai pakyla apsukos virs 1100 aps/min.(jei apsukos pakyla ir vel po biski susireguliuoja i normalias 750-800 aps/min, tai reikstu, kad laisvos eigos reguliavimas viksta)
Jei darysi testus gali atsiust rezultatus, pabandysiu patart kas galetu but.