Renault 5 pradėtas gaminti 1972 metais. Šis automobilis iš karto tapo vienas iš sėkmingiausių modelių. Jo elegantišką "kūną" sukūrė garsus dizaineris Michel Boue ir po dviejų dienų, be jokių pakeitimų, buvo pradėta mažylio Renault 5 gamyba. Šis modelis buvo toks populiarus kadangi buvo gražus, pigus o svarbiausia ekonomiškas. Dar viena priežastis tai kad šis automobilis galėjo patenkinti net išrankiausius klientus.
Nuo pat gamybos pradžios buvo galima išsirinkti vieną iš trijų variklių. Pirmasis 782ccm variklis buvo pats silpniausias. Renault 5 su 782ccm varikliais buvo pardavinėjami tik Pranzūzijoje. Truputį didesnis "Europinis" variantas turėjo 845ccm varikliuką. Iki 1979 metų maksimalus variklio darbinis tūris galėjo būti tik 956ccm, vėliau jis buvo pakeistas daug galingesniu, keturių cilindrų varikliu, kurio darbinis tūris buvo 1108ccm. Dar vėliau 1976 metais Renault mechanikai sukonstravo naują 1,3l variklį GTL. Na bet šis variklis neišpopuliarėjo, nes nepasižymėjo jokiomis geromis sąvybėmis.
Tais pačiais metais Renault kompanija patobulino senąjį R5 variantą ir jį pavadino R5 Alpine(D.Britanijoje šis automobilis buvo žinomas kaip R5 Gordini). Ši R5 versija buvo su 1397ccm darbinio tūrio varikliu, kuris išvystydavo 69kW galią. Šio greito, bet triukšmingo automobilio maksimalus greitis būdavo 177km/h. Tai nieks labai ir nenustebo, kai 1979 metais šis gražuolis laimėjo pirmą vietą Monte Carlo ralyje. Toks modelis buvo gaminamas iki 1984, poto jis buvo pakeistas nauju Renault 5, kurį pavadino "Superfive". Išvaizda naujojo modelio buvo labai panaši į senajį "Alpine", bet automobilis tapo ilgesnis, aukštesnis ir platesnis. Apart trijų atsirado ir penkių durų variantas. Klientų pageidavimu buvo išleistas ir naujas GT Turbo 1,4l variklis, kuris leido automobiliui išvystyti 200km/h greitį.
Renault 5 automobilis buvo gaminamas iki 1993 metų. Šis automobilis buvo pakeistas į Renault Clio, kuris pradėtas prekiauti 1991. Renault 5 dar du metus po Renault Clio atsiradimo buvo gaminamas ir vis dar buvo populiarus dėl savo mažos kainos.
Renault 5 Alpine
Kas gali būti geriau už Duster ir Koleos 4x4? Akivaizdu - tiktai Renault 5 6x6! Ne, ne jums nepasirode: istikrūjų 6x6! Projekto autorius buvo Christian de Lеotard, todel ir automobilio vardas - Renault 5 Leotard.
Šaltinis: Renault 5 klubas (http://www15.brinkster.com/r5club)