Renault 9/11

Bendra info Renault modeliai

Renault 9 ir Renault 11 istorija prasideda 1977-aisiais metais, kai Robertas Opronas (Robert Opron) buvo paskirtas vadovauti prie projekto “L42” dirbančiai dizainerių grupei. Pirmi prototipo eskizai pasirodė jau po kelių mėnesių ir galima teigti, jog juose atsispindi pagrindinės Renault 9 formos.

Pirmas Renault 9 pasirodė 1981-aisiais metais, o Renault 11 – 1982-aisiais. Prancūzijoje jie buvo gaminami iki pat 1989-ųjų. Devinto dešimtmečio pradžia buvo dydelio Renault nuosmukio metas, ir naujieji pristatyti modeliai (I fazės R9 (4 durų sedanas) bei R11 (3 ir 5 durų hečbekas)) buvo Renault reakcija į pasaulyje vis didėjančią C-klasės (taip vadinamos Golf klasės) automobilių paklausą.

Netrukus savo modernaus dizaino bei patikimų, puikiomis charakteristikomis pasižyminčių variklių dėka automobiliai R9 ir R11 įgijo milžinišką populiarumą. Renault 9 laimėjo metų automobilio titulus Europoje (1982) ir JAV (1983).

Pirmi R9 ir R11 buvo komplektuojami C1E, C1J, F2N ir F8M varikliais. II fazės (nuo 1987-ųjų ėjęs modelis) buvo komplektuojamas C1G, C2J, F2N, F8M varikliais, o nuo 1988 ėję modeliai – C1G, C3J, F3N ir F8Q varikliais.

Pirkėjui buvo siūlomos tokios modifikacijos: TC, TL, TD, TS, TX, GTC, GTL, GTD, GTS, GTX, GTE, TCE, TLE (tik Renault 9), TDE, TSE, TSE Electronic, TXE, TXE Electronic, Turbo, Automatic. Taipogi buvo siūlomi dar keli specialus Renault 9/11 variantai, tokie kaip Broadway, Spring, Spring 2, Cheverny, 90 GT, Zender. Tokia plati varikliu gama (nuo 48 iki 115 arklio galių) bei įvairus automobilio salono komplektavimas davė galimybė kiekvienam pirkėjui pasirinkti automobilį pagal savo poreikius: TL, GTL – kasdieniniams stovėjimas miesto kamščiuose; GTX, TSE, TXE – komfortabilioms tolimoms kelionėms; Turbo, GTE – sportiška vairavimo stilių mėgstantiems vairuotojams.

1989-ieji buvo paskutinieji metai Renault 9/11 automobiliams. Jų įpėdiniai, Renault 19 ir Renault 19 Chamade pasirodė atitinkamai 1989-aisiais ir 1990-taisiais.

Dar ilga laiką (net iki 1996-ųjų) Renault 9 ir Renault 11 buvo gaminami Turkijoje, OYAK-RENAULT gamyklose, Bursos mieste. Taipogi Renault 11 ilgai buvo gaminami Argentinoje, kur jos buvo komplektuojamos ten pat išrastu 1600 kub.cm. varikliu.



Iš užsienio resursų vertė Romeo