RENAULT Captur

„Renault Captur“: stilingas miesto užkariautojas


„Renault“ kompanija pristatė pirmąjį savo gamoje šiuo metu itin madingą miesto SUV automobilį.

Tai dar vienas naujos mados bangos, miesto SUV ir krosoverių (naudojant lengvo automobilio platformą pagaminta mašina su didesne prošvaisa) automobilių atstovas – prancūziškasis „Renault Captur“. Tą pačią platformą turi praėjusiais metais pristatytas ketvirtos kartos „Renault Clio“, taip pat ir kitas „Renault-Nissan“ aljanso automobilis – „Nissan Juke“. Nėra abejonių, kad pastarasis itin svariai prisidėjo prie mažųjų miesto SUV populiarumo.

Skirtingai nei „Nissan Juke“, kuris vieniems yra gražus, o kitiems – ne itin, apie „Renault Captur“ galima drąsiai sakyti – dailus prancūziškas mažylis. Grožio konkurso finale dėl aukščiausių įvertinimų jis galėtų drąsiai rungtis su nemažiau išvaizdžiu „Opel Mokka“, taip pat ir „Peugeot 2008“. Tiesa, labai daug priklauso ir nuo kėbulo spalvos – jis gali būti nudažytas tiek konservatyviomis, pilkomis spalvomis, tiek ir itin ryškiomis.

Net ir pačioje pigiausioje „Life“ komplektacijoje, yra sumontuoti LED šviesos diodų dienos žibintai. Tiesa, ratlankiai bus tik štampuoti plieniniai. Geresnėje, „Zen“ įrangoje yra rūko žibintai, chromo apdaila priekyje ir šonuose, kėbulo spalvos veidrodėliai ir rankenėlės, 16 colių lieti ratlankiai. Geriausia – „Intens“ komplektacija. Bet čia bus sumontuoti net 17 colių stilingi lieti ratlankiai, dar daugiau chromo apdailos, posūkio kryptimi šviečiantys rūko žibintai. Būtent šios komplektacijos automobilį galima užsisakyti dviejų spalvų kėbulu.

„Renault Captur“ sėdima gerokai aukščiau nei platformos brolyje „Clio“. Prietaisų skydelis – beveik toks pats, o štai dėtuvė originali – ištraukiama. Ar patogu tokia naudotis – kitas klausimas, tačiau į ją tilps gerokai daugiau daiktų (dėtuvės talpa – 11 litrų), nei į įprastą daiktadėžę. Dar vienas daiktų skyrelis – pačiame prietaisų skydelio viduryje. Tiesa, tiek jį atidaryti, tiek ir uždaryti gali pavykti ne iš pirmo karto. Dar vienas daiktų laikiklis – tarp priekinių sėdynių. Jo forma primena semtuvą – matyt, skirtas surinkti vaikų išbarstytus kukurūzų spragėsius.

„Renault Captur“ prietaisų skydelyje dominuoja aukštosios technologijos. Čia sumontuotas planšetinį kompiuterį primenantis 7 colių skersmens lietimui jautrus ekranas atrodo kur kas šiuolaikiškiau.

Itin praktiškas pasirinkimas – aštuoni skirtingo rašto nuimami sėdynių apmušalai, užsegami užtrauktuku. Sutepus juos galima tiesiog nuimti ir išskalbti. Tikrai vertas dėmesio pasirinkimas.

Geriausioje, „Intense“ komplektacijoje sumontuota automatinė klimato kontrolė (tiesa, tik vienos zonos – tai reiškia, kad visi keliaujantys automobiliu turės sutarti, kokia temperatūra juos tenkina). Čia taip pat yra lietaus ir šviesos jutikliai – valytuvai ir žibintai įsijungia automatiškai. Greičio palaikymo sistema yra net pačioje pigiausioje „Life“ versijoje.

Gale sėdintiems nors ir nėra atskirų ortakių, tačiau svarbiausia, kad kojoms ir virš galvos vietos netrūksta (visgi nepamirškime, kad tai vos 4,12 m ilgio automobilis). Bent jau palyginti su tą pačią platformą naudojančiu „Nissan Juke“. Be to, galinės sėdynės ne tik sudedamos dalimis, bet gali būti pastumtos į priekį ar atgal – tai itin pravers, jei į bagažinę reikės įdėti didesnį krovinį. Galima skųstis nebent tik dėl to, kad čia nėra centrinio ranktūrio.

Atidarius bagažinę ir nulenkus galines sėdynes, į bagažinę tilps 377 litrai. Bagažinės dugnas beveik lygus. Jei reikia daugiau talpos, galima išimti papildomą bagažinės dugną – tuomet tilps 455 l. Po bagažinės uždangalu paslėptas siauras atsarginis ratas. „Platformos brolis“ „Clio“ jį turi kur kas nepatogesnėje vietoje ir yra pasiekiamas tik iš apačios. Nulenkus į priekį galines sėdynes, iš viso pavyks sudėti 1235 l. Tik čia nėra galimybės į priekį nulenkti priekinio keleivio sėdynės, tad pervežamo krovinio ilgis bus ribotas.

Visuose modeliuose, išskyrus benzinines 120 AG versijas su dviejų sankabų pusiau automatine pavarų dėže sumontuota „Start&Stop“ sistema. Dyzelinis 1,5 dCi / 90 AG variklis dirba itin tyliai – svarbu, „negręžti“ jo iki itin aukštų apsukų, kuomet jis tampa gana triukšmingas. Aišku, gamintojo nurodomos vidutinės, vos 3,6 l/100 km siekiančios degalų sąnaudos (mieste gamintojas nurodo 4,2 l/100 km sąnaudas) – iš fantastikos srities, bet labai nesistengiant ir važinėjant tik Vilniuje, jos neviršijo 6l/100 km. Tai tikrai geras rezultatas.

Automobilis siūlomas su 3 cilindrų benzininiu 0.9 l/90 AG varikliu, 4 cilindrų 1.2 l/120 AG motoru (pastarasis komplektuojamas su dviejų sankabų automatine 6 pavarų greičių dėže) arba 1.5 l/90 AG motoru. Dyzelinis variklis pasižymi neblogu 220 Nm sukimo momentu, kuris pasiekiamas ties 1750 aps./min. Svarbu, kad apsukos nekristų žemiau 1500 aps./min – tuomet automobilis tiesiog „nevažiuos“. Su 120 AG benzininiu motoru montuojama dviejų sankabų pavarų dėžė palyginti neblogai susitvarko su savo darbu. Visgi tokį variantą siūlyčiau rinktis mažiau temperamentingiems vairuotojams – adaptyvi pavarų dėžė pajutusi, kad negailite spausti akceleratoriaus pedalą, be reikalo ims palaikyti aukštas apsukas ir gana vėlai perjunginėti pavaras. Be to, važiuojant tokiu režimu, vidutinės degalų sąnaudos bus gerokai didesnės nei gamintojo nurodomi 5,4 l/100 km (bandant automobilį mieste jos siekė 8,9 l/100 km).

Visuose automobiliuose sumontuotas pajudėjimo į įkalnę pagalbininkas – net ir patyrusiesiems vairuotojams kartais tenka „svilinti“ sankabą, pajudant stačioje įkalnėje. O čia viskuo pasirūpins elektronika.

Automobilis važiuoja labiau komfortiškai, nei sportiškai – tik „pagavus“ išties didelę duobę, pakabos eigos nebeužtenka. Priekyje sumontuota „McPherson“ pakaba, gale – tradicinis „Renault“ torsionas, varantieji ratai – tik priekiniai. Aukštesnę nei „Clio“ prošvaisą turintis „Captur“ daugiau svyra posūkiuose, bet atsilygina komfortiška eiga, o gerai suderintas kintamos galios vairo stiprintuvas leidžia tiksliai nukreipti automobilį norima kryptimi. Svarbu nepersistengti su greičiu posūkyje – tačiau net ir pradėjus slysti priekiniams ratams į išorę, su tuo susidoros į visus modelius standartiškai montuojama ESP sistema.