Renault Espace

Bendra info Renault modeliai


Espace galima laikyti pirmuoju vienatūriu pasaulyje. Kas pagamino pirmą miniveną nėra labai aišku (vyksta ginčas tarp amerikiečių, japonų ir europiečių). Espace užgimė su revoliucinėm naujovėm ir aplenkė savo užjūrio „klasiokus“.

80-ųjų pradžioje Peugeot ir Matra (aerokosmonautikos koncernas) vykdė bendrą projektą visiškai naujo tipo automobilio sukūrimui. Vėliau liūtai pasitraukė ir Matrai reikėjo greitai surasti stiprų partnerį, kad galėtų užbaigti įpusėjusį projektą. Pavyko susitarti su Renault ir realizuoti revoliucines idėjas kuriant šį vienatūrį. Vėliau pasirodė pirmasis kompaktinės klasės minivenas Scenic ir mažylis Twingo.

84-ųjų vasarą Matra gamykloje (Romoranten mieste) prasidėjo Espace pirmojo modelio J11 gamyba. Pirmiausiai Espace skiriasi nuo įprasto automobilio tuo, kad keleiviai sėdi vertikaliai, taip kaip ant kėdės. Tokiu būdu automobilyje telpa 3 eilės sėdynių, o išoriniai matmenys lieka tokie pat kaip paprasto auto. Sėdėjimo formulė 2+3+2. Salonas savo dydžiu ir transformavimo galimybėmis tuo metu lenkė visus. Bagažas atitinkamai galėjo būti 310 arba 3000 l arba 750 kg. Kapoto linija sujungta su priekinio stiklo linija taip pat buvo egzotika, tokiu būdu pavyko sumažinti aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą iki 0.32.

Konstrukciškai Espace padarytas iš cinkuoto rėmo, prie kurio klijais ir kabėmis tvirtinami sparnai, kapotas, buferiai ir t.t. Tokia konstrukcija suteikia automobiliui nepaprasto atsparumo korozijai ir sumažėja jo svoris, kas teigiamai atsiliepia automobilio dinamikai ir degalų suvartojimui. Didelis priekinis langas, o taip pat ir šoniniai, suteikia vairuotojui puikias apžvalgos galimybes, taip pat puikiai matosi per šoninius veidrodžius šoniniai vaizdeliai. Kiek sunkiau neįpratus jausti priekinius gabaritus.

Espace korporatyvinė idėja buvo: lygios grindys, korpusas iš kompozicinių medžiagų, atskiros sėdynės, kurias galima dėlioti kaip tik reikia. Pradžioje į miniveną buvo montuojamas paprastas 2l karboratorinis variklis. Nuo 1986 metų pradėjo montuoti 2 ir 2.2 variklius su įpurškimu, o taip pat 2l dyzelį (88 AG).

1988 metais pasirodė Quadra versija, kurią galima laikyti parketinių visureigių pradininke.

1989 metais buvo atlikta kosmetinė modernizacija. Pirmosios kartos buvo parduota 191 tūkstantis mašinų.

1991m. kardinaliai pakeistas automobilio dizainas, priekinė panelė suapvalinta.

Šis automobilis (modelis J63) su savo „turtinga komplektacija“ (du liukai, audio sistema Hi-Fi 100W ir t.t.) savo laiku užėmė net 50% pardavimų Europos rinkoje MPV klasėje.

Antroji karta nuo 1991m. buvo leidžiama su trimis benzininiais 2l, 2.2l, 2.8l ir 2.1l dyzeliniu varikliais. 2,8l V6 153 AG variklis į Espace perėjo iš Renault 25. Aptarnaujantys mechanikai nelabai mėgsta šį variklį, nes jis variklio skyriuje užima nepaprastai daug vietos ir jo aptarnavimas ganėtinai problematiškas. Taip pat šis variklis pasižymi ganėtinai dideliu apetitu, bet norint pajusti tikrą vairavimo malonumą reikėtų rinktis šį variantą (100km/h pasiekiama per 10s). Manoma, kad aukso viduriukas yra keturių cilindrų 2.2l 107AG benzininis variklis.

Priklausomai nuo komplektacijos (elektriniai veidrodžiai, kondicionierius, halogenai, sėdynių transformavimo galimybės ir t.t.) 1991-1996 buvo leidžiamos versijos RN, RT, Elysee, RXE.

Pagrindiniai antros kartos Espace konkurentai buvo Chrysler Voyager, Mitsubishi Space Wagon, Toyota Previa.

Antrosios kartos buvo parduota 317 tūkstančių mašinų.

Renault Espace net tris kartus yra laimėjęs prestižinį auksinio vairo apdovanojimą.

Trečioji karta (modelis JEO) debiutavo 1996m. lapkričio mėn. Paryžiaus autosalone. Jei tarp pirmos ir antros kartos galima rasti panašumų, tai trečioji karta yra visiškai naujas kūrinys. Kuriant šį Espace modelį vėl buvo nueita originalumo keliu. Prietaisų skydelis perkeliamas į centrą. Centre taip pat įkomponuojama didžiulė dėtuvė daiktams, o klimato valdymo elementai iš centro iškeliami atskirai į šonus vairuotojui ir keleiviui atskirai. Apskritai šio modelio salonas- tai ypatingas avangardo ir praktiškumo mišinys. Espace ekipažo sėdėsenos formulė liko nepakitusi (2+3+2), tik dar labiau patobulėjo salono transformavimo galimybės (pvz. antroje sėdynių eilėje iš trijų sėdynių galima palikti dvi, sustatant jas arčiau viena kitos).

1997m. taip pat pasirodė ir prailginta Espace versija Grand Espace (pailgėjo 275mm iki 4787mm).

Trečiosios kartos Espace buvo leidžiamas su 2.0i 16V, 2.0, 3.0 V6, 3.0 benzininiais ir 1.9 dTi, 2.2 dCi, 2.2 12V TD dyzeliniais varikliais. Specialistai labiausiai nusisekusiu benzininiu varikliu laiko 140 AG 2.0l 16V F4R variklį. Turbodyzelinis 1.9 dTi agregatas pasižymi geromis traukos savybėmis (sukimo momentas 184 Hm prie 2 000 aps/min) o taip pat ekonomiškumu (8,5l/ 100km miesto sąlygomis).

Saugumo testai pagal Euro NCAP metodiką suteikė net 5 žvaigždžių įvertinimą šiam minivenui. Tokiu būdu jis tapo saugiausias savo klasėje.

Trečiosios kartos parduota 360 tūkstančių mašinų.

Ketvirtosios kartos Espace (modelis JKO) debiutavo 2002 metais. Ketvirtoji šio automobilio generacija įvykdyta atsisakius Matros koncerno paslaugų. 18 metų trukęs bendradarbiavimas nutrauktas dėl kelių priežasčių. Pirmiausia tai, kad „neautomobilinė“ Matros technologija, leidžianti žymiai sumažinti automobilio svorį, neleido stipriai padidinti gamybos apimčių. Norint, kad Espace ir toliau būtų minivenas Nr. 1, tvirtinama, kad tai pasiekti žymiai paprasčiau su įprastu kėbulu. Sekanti priežastis - unifikacija. Espace, Vel Satis ir Laguna II sukurti tos pačios platformos pagrindu, todėl ir gaminti juos paprasčiau toje pačioje gamykloje. Numatyta naująjį Espace gaminti iki 2009 metų ir prognozuojama, kad jų bus pagaminta ne mažiau kaip 450 tūkst. Tuo tarpu 2004 metais pagamintas ir jubiliejinis 1 000000 Espace automobilis.

Apžiūrint Espace IV iš išorės, negalima nepastebėti Avantime ir Vel Satis bruožų. Visa tai naujas Renault korporatyvinis stilius, o ir kūrė šio Espace dizainą, kaip ir Vel Satis tas pats dizaineris (Benua Žakob). Iš kitos pusės paėmus, po tokio šedevro kaip Espace III vargu ar galima buvo sukurti dar gražesnį Espace nenueinant į geometrinių formų žaismo terpę. Lyginant su buvusiu modeliu, korpusas tapo šiek tiek masyvesnis, ypatingai tai jaučiasi žiūrint į užpakalinę automobilio dalį.

Priekinė pakaba modernizuota ir užtikrina aukštą stabilumą posūkio metu. Užpakalinė pakaba iš esmės liko nepakitusi net nuo pirmosios kartos. Nepaprastai plati variklių gama (3 benzininiai ir 3 dyzeliniai). Benzininiai - tai 2.0i 16V 140 AG, 2.0 16V Turbo 165AG, 3.5i V6 24V 245AG. Dyzeliniai - tai 1.9 dCi 117AG, 2.2 dCi 150AG, 3.0 dCi 180AG.

Ketvirtosios kartos Espace leidžiamas bazinės Authentique, labiau prifarširuotos Expresion ir Privilege bei topinės Initiale komplektacijos.Tradiciniai Espace privalumai, tokie kaip universalumas, konfortiškumas, salono transformavimo galimybės ir pan., šiame automobilyje dar labiau paryškinti. Iš naujovių galima paminėti, kad temperatūrinis režimas valdomas visose sėdynių eilėse. Šiame modelyje yra įdiegta labai gera navigacinė sistema Carminat. Automobilis identifikuoja savininką elektroninės kortelės pagalba (kortelės pagalba valdoma daugybė funkcijų). Į šį Espace montuojamas didžiausias pasaulyje automobilinis liukas (2,16 kv.m.). Bendras įstiklinimo plotas yra net 7,42 kv. m. ir yra didžiausias savo E segmente. Ne veltui sėdint viduje apima jausmas, kad esi akvariume. Taip pat negalima nepaminėti automatinio rankinio stabdžio, ekstra stabdymo sistemos, judėjimo trajektorijos stabilizavimo sistemos, parkavimo sistemos, oro slėgio padangose stebėjimo sistemos, lietaus ir apšvietimo daviklių, biksenoninių farų (priekinių žibintų). Ratai gali būti 16, 17 ir 18 colių.

Negalima nepaminėti Espace IV pasiekimų apsaugos tema. Bandant EuroNCAP metodika šis automobilis gavo 15,11 balų iš 16 galimų trenkiantis kaktomuša, 18 balų gavo atlaikydamas šoninį smūgį ir dar 2 balus gavo už garsinę neprisegto saugos diržo signalizaciją. Iš viso buvo surinkta 35,11 iš 37 galimų ir Espace tapo saugiausiu savo klasėje (ir vėl penkios žvaigždės).

I-IV kartos Espace savo universalumo dėka panaudojamas įvairiausiose gyvenimo situacijose. Prancūzijoje jį naudojo įvairios spec. tarnybos (policija, greitojo reagavimo būrys, gaisrinė, greitoji pagalba, taksi), firma Labbe leido šarvuotus Espace, firma Gruan Espace bazėje sukūrė autotransporto priemonę skirtą žmonėms su negalia.

Koncepcinis modelis Espace F1 pristatytas 1994m. autosalone Paryžiuje (Espace 10m. jubiliejaus proga). Sukurtas ant formulės-1 Renault FW16 bazės. Kūrime dalyvavo Renault, Williams, Matra. Korpusas pagamintas iš karbono. Įrengtos 4 sėdimos vietos (keturvietė formulė).

Padarydavo manevrą 0km/h- 270km/h- 0km/h neviršinant 600m atstumo !

Gaila, kad karboniniai stabdžiai (naudojami F1) neišgelbėjo Espace F1 ir per vieną parodomąjį važiavimą jis buvo neatstatomai sudaužytas.

Techniniai duomenys
Gamyba
Prototipas
Gamintojas
Renault / Williams / Matra
Pavara
Variklis centre, galiniai varomi
Bazė
2715 ??
Ilgis
4430 ??
Plotis
2050 ??
Aukštis
-
Variklis
40 vožtuvai V10
Darbinis tūris
3500??3
?ransmisija
Pusiauautomatas 6-pavarų
Stabdžiai
Ventiliuojami, anglies plastiko diskiniai
Svoris
1300 kg
Maksimalus greitis
310.4 km/h
0-100(km/h)
0-200(km/h)
2,9 s
6.3 s
Galingumas
800 AG (@10 000)
Sukimo momentas
705 ?/? (@8 500)

Forumiečių BLOG'ai apie ESPACE

Atsiliepimai:

http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/archivedReview.aspx?range_id=253
http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=712
http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=703

Techniniai parametrai:

http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/renault/espace/

Nuorodos ir šaltiniai:

http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/espace-index.html
http://www.carjoy.nl/Matra%20studiemainE.htm
http://www.zgajnar.com/espace.html
http://www.turmtechnik.com/espace/campingeinrichtung.html
http://www.renaultonline.de/Renault-Tuning/Renault_Espace_/hauptteil_renault_espace_.html
http://www.gazeta.ru/2003/02/04/Espacestanet.shtml
http://www.avtomarket.ru/scripts/info/testdrive/?id=647
http://www.supercars.de